środa, 1 czerwca 2011

Chorzów Batory-Gliwice-Kędzierzyn Koźle-Lubliniec-Chorzów Batory

 Trasa: Chorzów Batory-Gliwice-Kędzierzyn Koźle-(Rudziniec Gliwicki-Toszek Północ)-Lubliniec-Chorzów Batory





W dniach 27.04.2011. - 31.05.2011 odbywały się prace torowe na odcinku Ozimek-Chrząstowice. W związku z tymi pracami, wybrane pociągi spółki PKP Intercity kierowane były drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle. Dało to możliwość zaliczenia trasy Rudziniec Gliwicki-Toszek Północ, którą planowe pociągi pasażerskie nie kursują.
28 Maja wybrałem się na zaliczenie tej trasy. Na dworcu w Chorzowie Batorym zjawiam  się około 6.40 i po chwili oczekiwania zjawia się REGIO do Gliwic. Podróż bez przygód.
 Niestety, ale mój kolejny pociąg, czyli TLK Kraków-Kołobrzeg ma zapowiedziane +20, które się zwiększa do +30. Moja sytuacja nie jest ciekawa, ponieważ w Kędzierzynie mam 20 minut na przesiadkę. Jest jeszcze REGIO o 8:18, jednak przyjeżdża do Kędzierzyna  minutę po odjeździe TeeLKi. Mimo to postanowiłem zaryzykować.
 Frekwencja w granicach 30%, odjazd punktualny .Zaraz po odjeździe idę do kierownika i mówię jaka jest sytuacja. Oczywiście nasłuchałem się, że to inna spółka itp., ale kierownik zadzwonił. Za Rudzińcem zjawia się z informacją, że ten na Lubliniec ma 15 w plecy, więc spokojnie.  A już się martwiłem że nie zaliczę sobie tej linii. :P
W Kędzierzynie wjeżdżamy na peron 4, udaje się na chwilę do holu, po czym wracam na perony. Po chwili oczekiwania wjechał  objazdowy TLK. Skład to EP07-1028+A*+B+B+A+B+B. Bez problemu znajduje wolny przedział , w którym wygodnie sobie siadam. Do Rudzińca jazda po trasie którą dobrze znam. Teraz główny punkt dzisiejszej wycieczki czyli linia Rudziniec-Toszek Płm., szlakowa na tej linii co tu dużo mówić kiepska. Odbijamy w prawo od szlaku do Gliwic, następnie łukiem w lewo i przecinamy linię 137 wiaduktem (my dołem, 137 górą). Następnie mijamy posterunek ostępowy Kanał,  Przed Toszkiem Północ przecinamy trasę z Gliwic do Opola, mniej więcej na wysokości rozjazdów, przed stacją Paczyna. W Toszku Północnym łączymy się z linią z Paczyny (Gliwic), którą kursuje np. IR BARBAKAN. Niestety pogoda nie dopisuje, cały czas leje :/. Mimo tego cykam kilka fotek. Na początek posterunek odstępowy Kanał:

Od Toszka Północ przypominam sobie trasę, którą już jechałem.  Mijamy odremontowaną nastawnie Czarków , gdzie kiedyś odgałęziała się łącznica z linii Tarnowskie Góry-Opole:
  Linia w tych okolicach prezentuje się wizualnie całkiem dobrze , prędkość też już lepsza,, może dlatego że jedziemy po niewłaściwym torze. W Krupskim Młynie dołącza kolejna łącznica z linii 144 po której jeżdżą (?) pociągi towarowe. Mniej więcej na wysokości tej stacji przecinamy też linię 144 Tarnowskie Góry-Opole. Fotka:
Niestety nie sfociłem nastawni w Kokotku i Droniowiczkach , ponieważ na dobre się rozpadało :/.  około 10.40 zjawiam się w Lublińcu, gdzie pociąg ma dłuższy postój, bo lokomotywa musi "oblecieć" skład . Kilka fotek z Lublińca:
Około godziny 11.20 na peronie pierwszym  rośnie tłumek pasażerów  i zjawiają się pociągi Kluczbork-Katowice i Katowice-Kluczbork , natomiast na drugim stoją: REGIO do Częstochowy oraz TLK Warszaw-Wrocław (również objazdem). Skład "mojego pociągu" to dwie (!) jednostki jedna to 1036 drugiej nie pamiętam :D. Odjazd gdzieś 2 minutki po czasie, kondi zjawia się za Rusinowicami . Frekwencja w granicach 35%  do Tarnowskich Gór focę  wszystkie stacje:
Rusinowice
Koszęcin
Kalety
Miasteczko Śląskie
W Tarnowskich Górach większość pasażerów wysiada, wsiadają natomiast pojedyncze osoby. Chwilkę po odjeździe z TG ponownie zjawia  się kondi , ale inny niż był w Rusinowicach.
W Karbiu nieco dłuższy postój , odjazd na zastępczym .Odcinek TG-Bytom  jazda z prędkością rowerową :,/ ale na szczęście od 1 czerwca będzie skrócony czas na tym odcinku.. W końcu nasz skład może rozpędzić się do 100 km/h. Wjazd do Chorzowa Starego również na zastępczym i do Miasta jazda po niewłaściwym ,drugi tor zamknięty.
Cykam także 2 foty rozsypującego się odcinka CS-CM :
 Jeszcze postój w Chorzowie Mieście;
 I jestem w domu , kolejne udane kółeczko za mną :)

7 komentarzy:

  1. hmm... ciekawy pomysł na kółeczko, pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zauważyłem, że jest grono osób które właśnie lubią podróżować koleją i tylko taki środek transportu preferują. Z pewnością jest to dobre rozwiązanie na zwiedzanie różnych zakątków. Ja także staram się podróżować kiedy tylko mam okazję i czas. Warto również posiadać ze sobą ubezpieczenie turystyczne https://kioskpolis.pl/ubezpieczenia-turystyczne/ gdyż za jego pomocą będziemy chronieni przez cały okres naszej eskapady.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń