czwartek, 9 czerwca 2011

DTK Cieszyn

29 Maja 2011 roku w Cieszynie odbyły się Dni Techniki Kolejowej połączone z  Dniem Dziecka. Z tej okazji odbył się przejazd pociągiem specjalnym na trasie Cieszyn-Goleszów-Cieszyn. Jako że planowy ruch pociągów na tej trasie się nie odbywa, wybrałem się do Cieszyna. W drogę wyruszyłem 9.21 REGIO Gliwice-Częstochowa. W Katowicach skład zameldował się punktualnie , tam a mnie oczekiwał kol. Paweł. . Po chwili oczekiwania podstawił się REGIO do Żywca w składzie EN57 996+EN57 1035. Odjazd punktualny ,  frekwencja w granicach 35% , na pośrednich stacjach wymiana pasażerów mała .Podczas kontroli biletów dostałem pochwałę od kondiego za jazdę na turystyku :) W Czechowicach zjawiliśmy się punktualnie , więc mieliśmy nieco ponad godzinkę czasu do następnego pociągu. Poszedłem zaopatrzyć się w baterię i wodę :P Podczas oczekiwania wykonałem kilka zdjęć :

W końcu podstawił się EN57-2044  Frekwencja słaba w granicach 20%... tylko do Chybia  Kondi zjawił się za Czechowicami .. Na odcinku Chybie-Zebrzydowice byliśmy jedynymi pasażerami w tym pociągu.. W Zebrzydowicach nastąpiła zmiana czoła. Fotka:
 Kilku pasażerów się dosiadło, ruszyliśmy +5 z niewiadomych przyczyn .W Kończycach nieco dłuższy postój mechanik wyszedł z kabiny , ale po chwili wrócił. Odjazd z Kończyc +8. Zdjęcie
Kolejna stacja to Kaczyce, mijanka z towarem. Dosiadło się dwóch pasażerów. Następna stacja na trasie to Pogwizdów . Fotka:
Przed Cieszynem mieliśmy jeszcze postój na stacji Cieszyn Marklowice , ale nie udało mi się sfocić tejże stacji. Około 8 minut po czasie zameldowaliśmy się w Cieszynie. Fotka pociągu do Goleszowa:
Frekwencja w pociągu specjalnym grubo ponad 100% więc odpuściliśmy sobie, na szczęście odbył się drugi przejazd na który się załapaliśmy :) .W międzyczasie wykonałem kilka fotek :

Dla zwiedzających wystawiono ET22-609 ST45-01 oraz EU06-01 . Żeby się dostać do wnętrz któregoś z pojazdów trzeba było odczekać dobre kilkanaście minut w kolejce. Hałas był niemiłosierny ponieważ dzieci ciągle trąbiły z 3 lokomotyw naraz , a gdy skończyło się powietrze przeniosły się na megafon , ogłaszając byle co :P. W końcu około godziny 14.30 przyjechał  Flirt , który zabrał nas do Goleszowa i z powrotem. Mieliśmy okazję jechać linią po której od Grudnia 2009 nie kursują pociągi pasażerskie.Niestety tutaj także frekwencja powyżej 100% , więc nici z fotek :/. podczas przejazdu u kondiego można było nabyć bilety , oczywiście darmowe :).. Przed 16 byliśmy w Cieszynie , jeszcze 3 fotki:

Odjazd o 16.23 , frekwencja w granicach 40%, tym razem udało mi się sfocić stację Cieszyn Marklowice.

Szlakowa do Zebrzydowic w granicach 40 km/h (?) . W Zebrzydowicach czas na fotke :P

Od Zebrzydowic szlakowa już lepsza, wymiana pasażerów też większa niż między Cieszynem a Zebrzydowicami. W Czechowicach kolejna zmiana czoła , przy sąsiednim peronie wyprzedza nas TLK Bielsko Biała-Gdynia . Za Czechowicami kolejna kontrola biletów. podróż do Katowic upłynęła spokojnie i bez żadnych przygód , wjechaliśmy się na peron 4 . Następnie udałem się na Mickiewicza autobus nr 7 i po 20 minutach jazdy wysiadłem na przystanku Batory dworzec PKP . Przed godziną 20 byłem w domu :).
Liczba kilometrów:  205

1 komentarz:

  1. świetna relacja, nawet nie wiedziałem, że FLIRT prowadził "Kamrata"

    OdpowiedzUsuń