środa, 3 czerwca 2015

"Koleją po pograniczu polsko-czeskim 2015"

30 i 31 maja w Racławicach Śląskich odbyła się kolejna edycja imprezy "Koleją po pograniczu polsko-czeskim".  Tak się  złożyło, że z prywatnego wyjazdu do Zielonej Góry został mi jeden dzień karnetu, więc zagospodarowałem go na przejażdżkę do Racławic. W sobotę byłem w robocie, więc dniem wyjazdu była niedziela. W tym roku drugi dzień imprezy pokrywał się z "Opolskim Ekspresem Dętym", niestety nie udało mi się na niego dorwać biletu (z powrotem się zabrałem, ale o tym później), więc jechałem zwyczajnym REGIO.
Na dworcu w Chorzowie Batorym zjawiam się ok. 6:20 i oczekuję KŚ-ki do Gliwic.  Po chwili zjawia się 27WEb, legalizuję karnet i zajmuje miejsce. Jazda bezproblemowa i po przeszło 20-minutowej podróży jestem na miejscu.  Do kolejnego pociągu mam 30 minut, ale na szczęście jest już podstawiony, więc po wykonaniu 2 fot, zajmuję w nim miejsce.
Oto i wspomniane foty:

Mój pociąg do Kędzierzyna to kibelek z uchylnymi oknami ;/, na szczęście to tylko nieco ponad pół godzinki jazdy. Tutaj także nic nadzwyczajnego, poza tym, że na jednym z REGIO Opole-Gliwice (tym przez Strzelce) jechała sobie jednostka w barwach Dolnego Śląska. Jeszcze się z tym nie spotkałem, do tej pory widywałem tam tylko jednostki z ZPR w Opolu.
W Kędzierzynie jestem planowo i mam 40 minut do REGIO Kędzierzyn-Nysa, którym pojadę do Racławic. Na kilka minut przed odjazdem podstawia się SA134, ludzi niezbyt dużo, ale ktoś jedzie i po drodze też wsiada kilka osób, najwięcej w Głogówku.  Do Racławic docieram planowo i mam ponad 3 godziny do rozpoczęcia imprezy. Na początek cykam szynobus, którym przyjechałem:
I szlak od strony Głubczyc:
REGIO Nysa-Gliwice (powinien być z Brzegu, ale zarówno zapowiedź jak i Infopasażer wskazywały, że dziś jedzie z Nysy):
Towar opuszczający stację:
Przed 13 zjawia się Opolski Ekspres Dęty. Co ciekawe, skład przejeżdża przez stację, by na wyjeździe w stronę Prudnika zmienić kierunek jazdy i wjechać na "głubczycką" stronę dworca: Fotki:
Pociągiem tym przyjeżdżają kol. Grzesiek z Katarzyną i kol. Bartek z Aleksandrą.  Po przyjeździe tradycyjnie Orkiestra daję koncert, a piknik rozkręca się na dobre. Jak co roku w budynku wystawiane są różnego rodzaju eksponaty (makiety, stroje itp), można także przejechać się drezyną, a w sklepie (była kasa biletowa) można zakupić różnego rodzaju pamiątki.  Miał być też parowóz z Pyskowic, ale coś w tym roku nie wyszło ;/
Wraz z Grzesiem i Katarzyną zwiedzamy sobie wszystko po kolei, od czasu do czasu cykając foty:
Po obejrzeniu wszystkiego idziemy coś zjeść i zajmujemy miejsce w Opolskim Ekspresie Dętym (podziękowania dla Grześka za załatwienie biletu). na koniec jeszcze kilka fot dworca:
Ruszamy jakieś 2 minutki po planie (planowo 15:40), jadąc w stronę Prudnika i zmieniając kierunek jazdy za stacją. Do Kędzierzyna zatrzymujemy się jedynie w Głogówku, wysadzając grupkę ludzi. Niedługo później jesteśmy w Kędzierzynie, Opolski Ekspres Dęty zmieni tu kierunek jazdy i uda się do Opola.
 Jeszcze fota tablicy kierunkowej z OED:
Grzesiek z Katarzyną odprowadzają mnie na kibla do Gliwic, w którym zajmuje miejsce.  Żegnam się z towarzyszami i bez przygód docieram do Gliwic, tam przesiadka na IMPULS-a i po 20 minutach jestem na Batorrym.

8 komentarzy:

  1. Nawet załapałem się na jednej fotce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    Przyjemny tematyczny fotoblog. Czegoś takiego mi brakowało. Zapraszam również do siebie:
    http://fotorelacjesilesia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.
      Dziękuję bardzo :)
      Twój blog również jest bardzo interesujący.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Kolejna ciekawa relacja z twoich wyjazdów, fajne zdjęcia i komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie interesujące wydarzenie, sama chciałabym w nim uczestniczyć. :) No i piękne widoki, tylko pozazdrościć.

    maszynyokiemdziewczyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Piknik w Racławicach odbywa się generalnie co roku (raz go nie było, a sam termin jest różny, raz jest we wrześniu, a w tym roku był w maju). W każdym razie zawsze wcześniej jest informacja, więc kto wie, być może za rok się tam wybierzesz.
      Pozdrawiam :)

      Usuń