wtorek, 28 lipca 2015

Niedziela z GKW

W niedzielę,  26 lipca wybrałem się na przejażdżkę GKW (Górnośląska Kolej Wąskotorowa). Celem było przypomnienie albo zaliczenie (jechałem GKW za dziecka, ale nie pamiętam dokąd :P:P) odcinka Tarnowskie Góry Wąsk.-Miasteczko Śl. Wąsk.
Na początek fotki biletów, które zostały wykorzystane podczas tego wyjazdu (były po 2 takie same, więc wrzucam po jednym):
Wraz ze mną na przejażdżkę GKW wybierają się Marcin i Tomek. O 7:59 z przystanku "Chorzów Batory Graniczna", autobusem 201 wyruszamy do Bytomia. Przyjeżdża MAZ 203 czyli standard na tej linii w dni wolne. 40 minut jazdy i jesteśmy w Bytomiu.
Kilkuminutowy spacerek na dworzec wąskotorowy, gdzie czeka już skład. Cykam foto:
Sporo osób jedzie, ale znajdujemy odpowiadające nam miejsca.
Do Tarnowskich Gór Wąsk. przypominam sobie trasę, którą jechałem w 2013 r.  Dla przypomnienia cykam przystanki, Szombierki Elektrownia:
Bytom Karb Wąsk.:
Dąbrowa Miejska:
Sucha Góra:
Repty Kopalnia Zabytkowa:
 Tarnowskie Góry Wąsk.:
Na przejeździe za stacją kierownik pociągu wychodzi, aby wstrzymać ruch samochodów. O ile dobrze pamiętam, podobna sytuacja miała miejsce na trasie Wrocław-Trzebnica po reaktywacji.
Wracając do wąskotorówki, na odcinku Tarnowskie Góry Wąsk.-Lasowice Zalew przecinamy normalny tor, prawie pod kątem 90 stopni, fotka:
Chwilę później mijamy normalnotorową stację w Tarnowskich Górach:
Na trasie nie brakuje ostrych łuków, na których można cykać foty, jednak focących osób jest sporo, więc o jakieś lepsze zdjęcie. Większość trasy do Miasteczka Śl.Wąsk. biegnie lasem, po części wzdłuż drogi. Na trasie są 2 przystanki, pierwszy to Lasowice Zalew:
Drugim jest Miasteczko Śląskie Zalew:
Do Miasteczka Śl. Wąsk. docieramy +10. Pociąg powrotny mamy o 12;00, więc mamy sporo czasu. Tomek z Marcinem idą do sklepu, a ja czynię to, co zawsze :)
Cykam też Lions' a na linii 87:
Punktualnie 0 12 wyruszamy w drogę powrotną. Już na starcie jest sporo ludzi, a na trzech kolejnych przystankach także sporo dosiadających, więc jest prawie komplet.  W związku z lokowaniem podróżnych łapiemy plecy, więc o  5-minutowej przesiadce na KŚ do Chorzowa Batorego raczej możemy zapomnieć.
Do Bytomia dojeżdżamy 8 po planie, spacerek na dworzec autobusowy, skąd po kilku minutach 820 jedziemy do Chorzowa. Wysiadamy na przystanku "Chorzów Estakada", skąd 74 dojeżdżamy na Batory.