czwartek, 11 lipca 2013

Przejazdem przez Jelcz Laskowice.

W Środę, 10 Lipca wybrałem się na kółeczko Chorzów Batory-Gliwice-Opole Gł.-Jelcz Laskowice-Wrocław Gł.-Kędzierzyn Koźle-Gliwice-Chorzów Batory. Celem było przypomnienie trasy Opole-Jelcz-Wrocław, która jechałem chyba w 2008 roku i niewiele z niej pamiętam
Z Batorego wyruszam o 11:17 ELF-em i bezproblemowo docieram do Gliwic. Na fote załapuje się "Beata" z interREGIO PIAST Wrocław-Warszawa:
Godzinę na przesiadkę spędzam na dworcu. Około 12:35 zostaje podstawiony SPOT, jako REGIO do Opola. W pociągi pustawo, trasę znam dobrze. Na stacji w Pyskowicach trwają prace m.in. modernizowany jest peron numer 2. Cykam 2 zdjęcia:
Nawet za Strzelcami w pociągu nadal sporo wolnych miejsc. W Opolu wjazd na peron drugi (przeważnie wjeżdża na "ślepy" tor przy peronie pierwszym). Tutaj także godzinka przerwy, którą wykorzystuje na zakupy w Biedronce i krótki spacer po mieście. Na dworzec powracam około 15:30 i zajmuje miejsce w podstawionym dermowym kibelku do Jelcza. 2 fotki z Opola:
EN57-2074, jako REGIO Gliwice-Opole Gł. na stacji końcowej.

EN57-1239, jako REGIO do jelcza Laskowic- stacja Opole Główne
Na tym samym torze stoją pociągi do Nysy i Jelcza. Po odjeździe REGIO do Nysy znika on z klapek, a wyświetlony zostaje mój REGIO. Frekwencja początkowo słaba, bez problemu znajduję satysfakcjonujące mnie miejsce. Początkowo jedziemy w kierunku Kluczborka i Tarnowskich Gór, jednak przy p.odg. Bolko przecinamy je i odbijamy w lewo, na jednotorową łącznicę do Opola Wschodniego. Prędkość na tej łącznicy pozostawia wiele do życzenia...Z prawej strony dołącza do nas linia Opole Groszowice-Wrocław Brochów (jeden z torów w trakcie moderny), chwile później osiągamy stacje Opole Wschodnie. Wsiada tu więcej osób niż na Głównym, ale na szczęście do mnie nikt się nie dosiadł. Cykam 2 foty:
Odcinek Opole Wschodnie-Borki Opolskie ładnie zmodernizowany, łącznie z peronami przystanków. Można poczuć się jak na trasie Opole-Brzeg-Wrocław ;D Dalej jest już gorzej, prędkość raz dobra, raz kiepska. Po stanie drugiego toru można wywnioskować, że na części trasy ruch odbywa się tylko "jedynką".  Odcinek Opole-Jelcz jest trudny do zaliczenia, bo kursuje tu tylko jedna para pociągów.i do tego tylko w dni robocze. Przeważają klimaty polne, jednak w miarę oddalania się do Opola pojawiają się także lasy. Sporą część pasażerów stanowią kolejarze, których większość wysiada w Karłowicach.  Na pozostałych przystankach wymiana znacznie mniejsza, lub zerowa. Jeszcze kilka lat temu pociąg ten nie dojeżdżał do Jelcza Laskowic, lecz kończył bieg w metropolii Biskupice Oławskie (nie wiem czy przez jeden rozkład, czy dłużej). Im bliżej Jelcza, tym w pociągu coraz mniej osób. Na części trasy jestem jedynym pasażerem.... Kierownik sumiennie wykonuje swoją prace, kilkakrotnie przechodzi przez skład, żeby sprawdzić bilety dosiadającym podróżnym. Do Jelcza Laskowic dojeżdżam ja+obsługa. Fotki z odcinka Opole Wschodnie-Jelcz Laskowice.

Czarnowąsy:
Borki Opolskie:
Dobrzeń Wielki:
Chróścice:
Popielów:
Karłowice:
 Tarnowiec Brzeski:
Mąkoszyce:
Rogalice:
Borucice:
Biskupice Oławskie:

Minkowice Oławskie:
Kopalina:
W Jelczu-Laskowicach 15 minut na REGIO do Wrocławia. W tym czasie cykam kilka fotek:
Następnie zajmuje miejsce w podstawionym EN57-1054 do Wrocławia. Znów trafia się derma :) Ludzi mało, ale w tych godzinach to ludzie raczej wracają z Wrocławia. Do stacji Wrocław Brochów odcinek niedawno był modernizowany, łącznie ze stacjami i przystankami. Aktualnie rozkopana jeszcze jest stacja Jelcz Miłoszyce.  Foty z odcinka Jelcz Laskowice-Wrocław.

Jelcz Miłoszyce:
Za stacją,  prawo odgałęzia się linia do Wrocławia Sołtysowic.
Następny postój to Czernica Wrocławska:
Dalej, do Brochowa linia jest jednotorowa, z możliwością krzyżowania w Siechnicach.
Kolejny przystanek to Zakrzów Kotowice:
Siechnice:
Kilka minut później górą przecinamy E-30, by do niej dołączyć. Tak osiągamy Wrocław Brochów:
Nie wysiadam tu, lecz jadę na Główny, aby zająć sobie miejsce w REGIO do Raciborza. We Wrocławiu ostatnia fotka:
Frekwencja w granicach 50%, ruszamy  2-3 minuty po czasie, czekając na SUDETY Kłodzko-Ostrów Wlkp. W Brzegu planowo wyprzedza nas TLK MORCINEK, który obecnie jeździ zestawiony z wagonów, lepszych niż niejeden dawny EX. Odcinkiem Wrocław-Opole jechałem już wiele razy, jednak jeszcze nigdy nie fociłem stacji pośrednich. Trzeba to będzie kiedyś nadrobić :D W Opolu spora wymiana i znów nieco dłuższy postój. W pociągu już nieco luźniej. Do Kędzierzyna wjeżdżamy równocześnie z SA134 z Nysy.
Szybka przesiadka z REGIO Wrocław-Racibórz na REGIO Kędzierzyn-Gliwice i jedziemy dalej. Przed Gliwicami zaliczamy jeszcze postój na semaforze. Tutaj przesiadka drzwi w drzwi na 27WEb do Zawiercia. Ruszamy +5, po drodze dorzucamy jeszcze kilka minutek, stojąc na wjazdowym do Chebzia. W Chorzowie Batorym jestem przed 23

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa wycieczka i jak zawsze dobra relacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze fajna relacja i sporo zdjęć. Twoje wycieczki są ciekawie planowane a zdjęcia dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie zaliczyłem trasy Opole - Jelcz - Wrocław. Dzięki Tobie mam już choć ogólny jej obraz. Dzięki. Fajna relacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy.
      Ja też zanim jadę na jakieś kółeczko, to sprawdzam mniej więcej jakie są klimaty na danej trasie.
      Dzięki i pozdrawiam.

      Usuń