Na początku Maja kupiłem REGIOkarnet, który leżał nieużywany, więc wykorzystałem go w tej podróży.
W Środę 15 Maja około godziny 6:40 zjawiłem się na dworcu w Chorzowie Batorym. W razie czego wyjeżdżając obrałem godzinna rezerwę, żeby nie ryzykować 5-minutowej przesiadki w Lublińcu.
Mój pociąg zjawił się +10, oczywiście zero zapowiedzi o opóźnieniu... Skład ET22-1007+2 ĆD+2 ĆD, fotka:
W drugim wagonie bez problemu znalazłem wolny przedział. Przed Chorzowem Miasto zjechaliśmy na niewłaściwy tor i jechaliśmy nim do Chorzowa Starego (właściwy jest zamknięty), gdzie na zwolnienie szlaku oczekiwał kibel Lubliniec-Katowice. Daleko jednak nie ujechaliśmy, bowiem zaraz po odjeździe z Bytomia Karbia stanęliśmy na semaforze. Mija 5 minut-nic, 10, 15, a my nadal stoimy. Od kierownika dowiedziałem się, że przed nami wlecze się towar i nie może dojechać do Radzionkowa. Po trwającym pół godziny postoju w końcu ruszyliśmy, mając jakieś +40. Z nudów wykonałem 3 foty:
Radzionków Rojca |
Radzionków |
Nakło Śląskie |
W Lublińcu pociąg zameldował się z 35-minutowym opóźnieniem, oczekiwał na nas kibelek do Częstochowy.
EN57-1793 jako osobówka do Częstochowy- stacja Lubliniec. |
ET22-1007 przyprowadziła skład KŚ z Katowic. Stacja Lubliniec. |
Osobówka z Katowic na stacji końcowej. |
Odkąd jechałem ostatnio tą trasą zmieniło się kilka rzeczy. Czas jazdy wydłużył się o około 15 minut. Na torze numer 1 w kilku miejscach trwają prace. Pociąg wówczas jedzie torem nr 2 (wolniejszym), więc pewnie stąd to wydłużenie. Jednak te 4-5 minut dałoby się urwać, bo zarówno w Ciasnej, jak i Sierakowie byliśmy przed czasem. Na większości stacji mijaliśmy/wyprzedzaliśmy jakiegoś towara. Jeden z nich załapał się na zdjęcie:
ET22-173 z węglarkami zmierza w kierunku Lublińca. |
Kierownik: Kolejarz?
Ja: Nie, miłośnik.
Kierownik:A to skąd pan ma taki krawat?
Ja: Kupiłem na allegro.
Kierownik: To są złodzieje, swoją matkę żywicielkę okradają
:P
W Bąkowie mijanka z TLK WIKING Szczecin-Katowice, fota:
EU07-360 z TLK WIKING |
Przed Kluczborkiem na zwolnienie szlaku oczekiwał kolejny towar, na czele ET41-141+ET22. Zdjęcie:
W Kluczborku kolejna przesiadka, podczas której wykonałem 3 foty:
EN57-1672, jako REGIO Lubliniec-Wrocław Gł. opuszcza Kluczbork. |
EN57-1404, jako REGIO Wrocław Gł.-Lubliniec na stacji w Kluczborku. |
:
EN57-1058, jako REGIO Kluczbork-Ostrów Wlkp. na stacji początkowej. |
Po wykonaniu fot zająłem miejsce w zmodernizowanym kibelku do Ostrowa. W pociągu pustawo, no ale o tej porze to tłumów się nie spodziewałem. Na wyjeździe z Kluczborka fota kibelka:
EN57-1181 |
Trasa Kluczbork-Ostrów to jedna wielka masakra, raz pociąg jedzie 100, raz 20.... Po drodze byliśmy już 12 minut po czasie, by w Ostrowie zameldować się punktualnie. Po drodze cyknąłem kilka fot. Na początek Łęka Opatowska i towar:
ET22-938. |
Domanin. |
Ostrzeszów. |
Niedźwiedź Wielkopolski |
Antonin |
Antonin- budynek. |
Przygodzice |
Janków Przygodzki |
EN57-1085, jako REGIO z Kluczborka skończył bieg |
EN57-2034 jako REGIO z Łodzi Kaliskiej do Poznania, złapany podczas zmiany kierunku w Ostrowie Wlkp. |
Zgodnie z rozkładem jazdy, czyli o 13:20 ruszyliśmy przemierzając kolejne stacje linii D29-272. Na odcinku Ostrów-Jarocin nie fociłem, żeby oszczędzać baterie na najważniejszą część, czyli Jarocin-Gniezno..
W Jarocinie przesiadałem się pierwszy raz, więc najpierw spacerek po peronach :D
Dworzec jest wyspowy, pierwsza część to trasa Kluczbork-Poznań, druga to Oleśnica-Chojnice. Jednak mimo to, pociągi jadące do/z Gniezna i Krotoszyna (Wrocławia; mam na myśli tylko te podstawiane/kończące w Jarocinie) korzystają z części "poznańskiej" Być może jest to spowodowane trwającym remontem dworca.
Przy peronie drugim stał sobie kibelek, który jak podejrzewałem pojedzie do Gniezna. Fotki z Jarocina:
EN57-847, jako pierwsza jednostka pociągu Pozna Gł.-Ostrów Wlkp./Łódź Kaliska- stacja Jarocin. |
EN57-087, jako REGIO Jarocin-Gniezno przez Wrześnię, stoi na torze szóstym przy peronie drugim na stacji w Jarocinie. |
EN57-087 jako REGIO Jarocin-Gniezno na stacji początkowej. |
Nagrałem także zapowiedź pociągu do Gniezna w Jarocinie, ale nie mam jak tego nagrania zrzucić na kompa :D
Frekwencja raczej słabiutka, kilkunastu pasażerów na starcie, ale połączenie to funkcjonuje dopiero kilka dni, więc jeszcze nie wszyscy o nim wiedzą. Nie byłem jedynym MK w pociągu :)
Wyjazd w tym samym kierunku co w stronę Poznania, jednak po chwili odbiliśmy w prawo i dołączyliśmy do torów z "gnieźnieńskiej" strony dworca. Przez część trasy jechaliśmy niewłaściwym torem. Szlakowa nie najgorsza (poza odcinkiem Września-Książno, gdzie jest chyba 30), jednak nie brakuje zwolnień na przejazdach. Na linii przeważają klimaty polno-leśne.. Oczywiście uwieczniłem każdy postój, jak to ma miejsce na większość zaliczanych przeze mnie tras. Na początek Radlin Wielkopolski:
Żerków:
Orzechowo:
Za Orzechowem na zwolnienie szlaku oczekiwał towar, który także załapał się na fotę:
Kolejnym postojem był Milosław, gdzie pociąg opuścił pan-MK, jadący tym pociągiem z Jarocina. Fotki:
Książno i mijanka z EN57-1234 przeciwnej relacji. Mechanicy obydwu składów pozdrowili się RP1, było to bardzo miłe dla ucha :) Fotki:
Chwalibogowo:
Przed Wrześnią z lewej strony dołącza się łącznica na obwodnicę od strony Poznania. Chwilę później pociąg dojechał do Wrześni. 6-minutowy postój wykorzystałem na 2 foty, najpierw mojego pociągu:
Oraz EN76-027, jako osobówka KW z Poznania:
Od strony Konina zjawiła się jakaś TLK, z EP08 w malowaniu "musztardowym". Niestety za późno się zorientowałem i wykonałem jedynie foto od tyłu, jakość fatalna:
We Wrześni dosiadły się jedynie 4 osoby, więc frekwencja nadal utrzymywała się na niskim poziomie. Po odjeździe z Wrześni odgałęzia się łącznica z której korzystają pociągi TLK/IR/RE w kierunku Warszawy, oraz osobówki. Chwilę później wiaduktem przecina nas obwodnica Wrześni, z której korzystają pociągi EX.EIC/EC. Szlakowa już wiele lepsza niż na odcinku Września-Książno, jednak wymiana pasażerów znikoma (na Jarocin-Września jeszcze jako-taka była). Na odcinku Września-Gniezno były 4 postoje, Marzenin:
Czerniejewo:
Żydowo:
Gębarzewo:
Od dziewczyny jadącej z Wrześni do Gniezna wziąłem sobie bilecik, który zasilił moją kolekcje :P W Gnieźnie oprócz mnie focił także inny MK.
Na początek fota kibla, którym przyjechałem:
Później budynku:
Oraz widok ogólny (kierunek Mogilno):
Oraz wylot na Jarocin/Poznań. |
Jechała jedna jednostka, a ludzi było całkiem sporo. Na szczęście załapałem sie na miejsce, nawet przy oknie :) Trasa do Poznania była jedynie dla mnie przypomnieniem, bowiem w zeszłym roku jechałem nią na Paradę Parowozów.
W Poznaniu 50-minut czasu na osobówkę do Wrocławia, podczas których towarzyszył mi kol. Łukasz (Pitagoras). Czas zleciał szybko, na rozmowach o kolejowych tematach (m.in. o "Franku"). Łukaszowi dziękuje za wizytę i za bilety :)
Skład REGIO do Wrocławia to 2 SPOT-y w barwach Dolnego Śląska, które załapały się na foty:
Na jakieś 3 minuty przed odjazdem pożegnałem się z Łukaszem i zająłem miejsce na tyłach pierwszej jednostki. Początkowo jechało sporo ludzi, ale im dalej Poznania, tym luźniej. W Przysiece Starej nieco dłuższy postój, bo wyprzedzał nas opóźniony EIC FREDRO. Wykonałem 2 zdjęcia:
EO08-008 z EIC FREDRO mija Przysiekę Starą. |
Między Rawiczem, a Żmigrodem kolejna kontrola, ta sama konduktorka co wcześniej, która poinformowała gościa obok, że za trzymanie butów na siedzeniu należy się 200 zł. (100 za wcześniejsze i kolejne 100 za teraz). Początkowo pani konduktor nie ustąpiła, jednak skończyło się na zwyzywaniu od brudasów :P
We Wrocławiu przesiadka na KARKONOSZE, którymi dotarłem do Katowic. Po drodze (chyba w Brzegu) dosiadł się narąbany facet, który rozwalił się na 3 siedzeniach. Oczywiście podczas kontroli konduktor nawet go nie budził....
Do Katowic dotarłem planowo i udałem się na tramwaj, którym dojechałem do Chorzowa.
100 zł za trzymanie butów na siedzeniu? Nie 50 przypadkiem?:)
OdpowiedzUsuńKasiu, z tego co mówiła pani konduktor to 100 :)
OdpowiedzUsuńNie wiem jednak, ile w tym prawdy.
Kolejna fajna relacja i świetne zdjęcia:)
OdpowiedzUsuńDziękuję :)
UsuńSwietna relacja - gratuluje. Tym bardziej, ze niechcacy wzialem w niej udzial :-)) Jechalem tym opoznionym EIC Fredro. :-))
OdpowiedzUsuńDziękuję :)
UsuńOo, no to pozdrawiam :)
dobra relacja :)
OdpowiedzUsuńDziękuje :)
Usuń