niedziela, 20 listopada 2011

"Weekendowe podrózwanie z PR 2"

Drugi dzień weekendowego podróżowania z PR czas zacząć:) W Sobotę 12.11.2011 około 7.40 pojawiłem  się na dworcu w Chorzowie Batorym i oczekiwałem na REGIO 46935 Katowice-Kluczbork.  Pojawił się EN57-1931 (siedzenia plastikowe czerwone), który załapał się na pierwszą fotkę:
EN57-1931 jako REGIO Katowice-Kluczbork w Chorzowie Batorym
Frekwencja była słaba bez problemu znalazłem wolny "przedział", kontrola biletów miała miejsce między Chorzowem Miastem a Starym..W Bytomiu dołączył do mnie kolega Patryk, który towarzyszył mi przez większą części przejażdżki. Dosiadło się także kilku innych pasażerów. Na kolejne fotki załapały się m.in.:
Nieużywana nastawnia w Bytomiu Północnym
Bytom Północny
Radzionków
Nakło Śląskie
 W Tarnowskich Górach odbyła się największa wymiana pasażerów w tym pociągu. Do naszego przedziału także dosiadło się kilka osób. Odcinek Tarnowskie Góry-Miasteczko Śląskie pokonaliśmy po przeciwnym (wolniejszym) torze co spowodowało lekkie plecy. Kilka kolejnych zdjęć:
Miasteczko Śląskie
Od Miasteczka Śląskiego wpuszczono nas już na właściwy tor. Kolejny postój to stacja Kalety gdzie zjechaliśmy z linii Chorzów Batory-Tczew odbijając na linię Kalety-Wrocław Mikołajów.  Stacja Kalety:
Między Kaletami, a Koszęcinem konduktor ponownie przechodził po składzie w celu sprawdzeniu biletów.. Kolejne postoje to Koszęcin:

Rusinowice:

Wykonałem także fotkę szlaku na odcinku Rusinowice-Lubliniec:
Kolejny postój miał miejsce w Lublińcu gdzie wszyscy oprócz nas opuścili nasz przedział. Fotki z Lublińca:

Od Lublińca szlakowa stała się lepsza, ale frekwencja niestety nie dopisała. Fotki ze szlaku, odcinek Lubliniec-Ciasna:
Kolejne zdjęcia wykonałem na stacji Ciasna:
 Następnym postojem był Sieraków Śląski:
Odcinek Ciasna-Sieraków Śląski pokonaliśmy także po niewłaściwym torze. Wykonałem także kilka fotek szlaku na odcinku Sieraków Śląski-Sowczyce:

Następne fotki to stacja Sowczyce:

Po odjeździe z Sowczyc wróciliśmy do jazdy normalnym torem. Fotka z odcinka Sowczyce-Olesno Ślaskie

Kolejne zdjęcia wykonałem na stacji Olesno Śląskie

Oraz Stare Olesno:

Ostatni postój przed Kluczborkiem miał miejsce na stacji Bąków, gdzie wykonałem 2 zdjęcia:

Jeszcze fotka z odcinka Bąków-Kluczbork:
Tak dotarliśmy do Kluczborka, gdzie spotkaliśmy się z Kubą i Wojtkiem (obaj MK z Ostrowa Wielkopolskiego). Na początek 2 fotki:
REGIO 46935 z Katowic na stacji końcowej.

REGIO Kluczbork-Nysa stacja Kluczbork.
Po wykonaniu kilku fotek Kuba z Wojtkiem nagrali odjazd REGIO do Nysy, poniżej link do filmiku:
REGIO Kluczbork-Nysa odjazd z Kluczborka
Następnie udaliśmy się w czwórkę obejrzeć skład "Barbakana" z Krakowa do Szczecina skład to ET22-1137+2+2+2+Piętrus, fotka:
Zjawił się także towar prowadzony ET22-2032,, fotka:

Po odjeździe "Barbakana" i towara całym składem udaliśmy się do Biedronki celem uzupełnienia zapasów. żywieniowych.  Po naszym powrocie zjawiły się dwa pociągi pielgrzymkowe pierwszy ze Szczecina do Częstochowy, fotki oraz film Kuby:

TLK "Pielgrzym" Szczecin-Częstochowa stacja Kluczbork.
Kolejnym składem specjalnym był TLK ze Słupska do Częstochowy poniżej fotka i film Kuby:

Pielgrzymkowy TLK Słupsk-Częstochowa w Kluczborku
Po nakręceniu i sfoceniu składów pielgrzymkowych udaliśmy się skonsumować artykuły zakupione w Biedronce. Pierwotny plan zakładał wyjazd wraz z Patrykiem z Kluczborka o 12.56 REGIO do Wrocławia i dalej na Śląsk przez Opole, Pyskowice, jednak zmieniliśmy zdanie, aby dłużej zostać i porozmawiać z Kubą i Wojtkiem. Tak więc mieliśmy jeszcze około 2 godzi na rozmowy, nie tylko związane z koleją. Bardzo miło się rozmawiało z nowo zapoznanymi MK, ale niestety zbliżała się godzina odjazdu naszego pociągu. Poniżej kilka fotek z Kluczborka:

Tak więc pożegnaliśmy się z Kubą i Wojtkiem, którym dziękujemy za spotkanie i zajęliśmy miejsce w SA134-009 do Opola. W Kluczborku wykonałem fotke naszego składu:
 Frekwencja raczej słaba, odjazd punktualny. Kontrola biletów miała miejsce w momencie wjazdu na stacje Borkowice, gdzie wykonałem fotke:
Kolejną stacją (a właściwie przystankiem osobowym) było Bukowo, gdzie znajduje się całkiem ładna wiata
Następny postój odbył  się na p.o.Tuły:
Wykonałem jeszcze fotkę w Jełowej:
:W Opolu skład zameldował się punktualne, więc mieliśmy pół godziny do REGIO do Gliwic. Fotka REGIO z Kluczborku  w Opolu:

Aby nie kwitnąć bezczynnie na dworcu udaliśmy się na rynek. Na dworzec powróciliśmy około 16.10 i zajęliśmy miejsce w REGIO do Gliwic. Odjazd punktualny kontrola biletów za Groszowicami, jazda po trasie która już znam. W Gliwicach przesiadka na ELF-a do Częstochowy, odjazd również punktualny, frekwencja bliska 100%. Wysiedliśmy w Katowicach, gdzie Patryk udał się po "cegłe", a następnie udaliśmy się na autobus 830 którym powróciliśmy Patryk do Bytomia, a ja do Chorzowa.
Kolejne bardzo fajne kółeczko za mną, a jutro wypad do Goświnowic :)