poniedziałek, 14 listopada 2011

"Weekendowe podróżowanie z PR 1"

. W Piątek 11 Listopada moje rejony ponownie odwiedzili kol. Paweł i kol. Damian, więc wybraliśmy się na kółeczko. Wybór padł na Jędrzejów . Pierwszym etapem podróży była wyjazd do Gliwic po moich towarzyszy. osobowym 44257 z Batorego 9.42. Przed nim zjawił się przelotem interREGIO "Bolko" Wrocław-Lublin który załapał się na pierwsze foty:
Kilkanaście minut później zjawił się osobowy KŚ do Gliwic- EN76-005 którego też sfociłem:
 Frekwencja w granicach 50% kontrola biletów w okolicach stacji Ruda Chebzie. Do Gliwic skład dotarł punktualnie. Po półgodzinnym oczekiwaniu zjawili się towarzysze mojej podróży. .Skład, którym wracaliśmy miał zmiany czasowe celem przepuszczenia "Korfantego" do Warszawy. Przed odjazdem fotka:

Na nasze szczęście "Korfanty" przyjechał i odjechał punktualnie (w Katowicach było tylko 7 minut na przesiadkę), więc i my ruszyliśmy punktualnie. Frekwencja nieco lepsza niż w pociągu do Gliwic skład ten sam. Kontrola tym razem w okolicach Rudy Śląskiej. Przed Katowicami zostaliśmy przytrzymani na semaforze  Po odstaniu około 3 minut ruszyliśmy wjeżdżając na peron 3 katowickiego dworca. To co tam ujrzeliśmy nie da się opisać do Kielc jechał EN57-1400, jako jedyny PR-owski "kibel" bez otwieranych okien. Kurde czemu akurat nam się to przytrafiło :P. Oto ten nieszczęsny skład na stacji Katowice:
Odjazd jakieś 2 minutki po czasie, frekwencja w granicach 45% szlakowa znośna do momentu w którym odbiliśmy od linii Katowice-Warszawa Centralna. Mimo tego, ze kibel nie miał otwieranych okien wykonałem kilka fotek:
Sosnowiec Południowy
Sosnowiec Dandówka
Sosnowiec Kazimierz
Gdzieś między Kazimierzem, a Strzemieszycami miała miejsce kontrola biletów (3 konduktorów). Frekwencja po odjeździe z tych kilku stacji wzrosła do lekko ponad 50%. Kilka fotek z kolejnych stacji:
Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce
Sławków
Im dalej Katowic tym szlakowa lepsza (zwłaszcza po odjeździe ze Sławkowa), widoki też coraz przyjemniejsze.
Olkusz
Jaroszowiec Olkuski
Chrząstowice Olkuskie
Wolbrom
Gajówka
Tunel
Na tej stacji dołączyliśmy do linii Warszawa Zachodnia-Kraków Główny. Stacji po drodze do Jędrzejowa nie fociłem ponieważ robiłem to w drodze powrotnej. Niemal od początku trasy łapneliśmy około +10, ale nigdzie nie jechaliśmy jakoś zbyt wolne więc nie mamy pojęcia skąd się wzięło to opóźnienie. Na szczęście nie zagroziło to naszej przesiadce w Jędrzejowie, gdzie wykonałem kilka fotek:
REGIO Katowice-Kielce stacja Jędrzejów
Po wykonaniu kilku fotek udaliśmy się na poszukiwania czynnego sklepu, co na szczęście nam się udało. Po uzupełnieniu zapasów powróciliśmy na dworzec, gdzie po chwili oczekiwania zjawił się EN57-940 jako REGIO Kielce-Katowice, którym się zabraliśmy. Uwieczniłem go na zdjęciu:
Frekwencja w granicach 30%, zaraz po odjeździe z Jędrzejowa zjawiła się pani konduktor. Fotki z odcinka Jędrzejów-Kozłów:
Odcinek Jędrzejów-Potok
Potok
Potok 2
Potok-Krzecięcice
Krzecięcice
Peron w Sędziszowie

Klimontów
W Kozłowie zameldowaliśmy się punktualnie, i wraz z kilkoma osobami przesiedliśmy się do REGIO do Krakowa, którym był  EN81-001. Kilka fotek z Kozłowa:
REGIO Kielce-Katowice w Kozłowie
Widok z kładki nad peronami.
REGIO Kozłów-Kraków stacja Kozłów
EN81-001 w Kozłowie
Frekwencja po odjeździe z Kozłowa nieco ponad 50%, kontrola biletów jakoś za Tunelem. Widoki na linii całkiem całkiem :)  Część trasy jedziemy po zmroku, ale nie jechałem tędy pierwszy raz więc mała strata.  Im bliżej Krakowa tym frekwencja w pociągu wyższa, lecz tłoków nie było. W Krakowie zameldowaliśmy się punktualnie, więc był czas na coś do jedzenia i małe kółeczko wokół dworca. Około godziny 17.05 powróciliśmy na dworzec. O 17.10 pożegnałem się z Damianem i Pawłem, oraz zająłem miejsce w skajowym "kibelku" do Katowic, frekwencja jak na tą linię wysoka w granicach 70%.  Do Jaworzna jazda z pijącym i w dodatku palącym towarzystwem, dalej na szczęście spokój. Z Katowic wróciłem autobusem linii 632 pod sam dom (KS miały 20 w plecy, a nie chciało mi się czekać) i tak zakończył się pierwszy dzień podróży z Biletem Turystycznym PR.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz