Wcześniej jednak wybrałem się do szkoły, bowiem rozgrywaliśmy finał klasowych rozgrywek w siatkówkę. Wyruszyłem pociągiem 8:04 z Batorego, który czasowo jeździ w relacji Chorzów Batory-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Skład przechodzi z pociągu Częstochowa-Chorzów Batory 7:55 (dalej do Chebzia KKA, a od Chebzia do Gliwic znów pociąg). Jest to efekt prac, jakie odbywają się między Chorzowem Batorym, a Rudą Chebzie. Prace te są częścią rewitalizacji odcinka Katowice-Gliwice.
Zazwyczaj na tym pociągu zjawiał się ELF, dziś jednak pojawił się FLIRT o numerze 003. Na początek 2 foty:
Zazwyczaj na tym pociągu zjawiał się ELF, dziś jednak pojawił się FLIRT o numerze 003. Na początek 2 foty:
Trasę znam dobrze, bo czwarty rok jeżdżę nią niemal codziennie do/ze szkoły. W pociągu pustki, nawet po odjeździe z Katowic.Po przyjeździe do Sosnowca udałem się do szkoły.
O 10:20 (po wygraniu finału :P) opuściłem szkołę i udałem się na autobus. Po drodze dołączył do mnie kol. Grzesiek.
Po 10-minutowym oczekiwaniu zjawił się Mercedes Citaro na linii 808, opóźniony blisko 15 minut. Niemal 20-minutowa podróż i dotarliśmy na miejsce.
Podczas tegorocznej edycji targów można było zobaczyć mi.in. najnowszy model hybrydowego autobusu MAN - wersja Lion's City Hybrid, Swoje autobusy zaprezentowali także tacy producenci jak: SOR, Mercedes-Benz, Autosan, VDL, MAZ. Można także było zobaczyć SETRĘ. Swoje stoiska (związane z komunikacją) mieli także: Rynek Kolejowy, KZK GOP, PKS Gliwice, Tramwaje Śląskie, KZŁ Bydgoszcz, oraz czasopisma POLSKI TRAKER BUS, Rynek Kolejowy, Infrastruktura Transportu. Głównie tam zaopatrzyliśmy się w różnego rodzaju gadżety. Podczas targów swoją premierę miał serwis kiedyprzyjedzie.pl- nowatorski system informacji pasażerskiej. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu wraz z firmą Tevor zaprezentowało najnowszy holownik. Niestety nie było stoiska Kolei Śląskich (miało być). Foty z targów:
Do Katowic jeszcze w miarę luźno, ale dalej już tłoczno, bo godziny szczytowe. Między Batorym a Chebziem obecnie ruch odbywa się tylko torem numer 2, na "jedynce" trwają prace. W Gliwicach fotka IMPULSA:
Oraz EN57-807 do Strzelec Opolskich:
Pożegnałem się z Grześkiem, który wsiadł w plastikowego (:P) kibla do Kędzierzyna, a ja zająłem miejsce w AKŚ do Bytomia. Przed zajęciem miejsca 2 foty:
W pociągu raczej pustawo, ale kibel to na Gliwice-Bytom zdecydowanie za dużo. Kontrola za Gliwicami. Skorzystałem z tego, że pociąg ma otwierane okna i wykonałem kilka fot, na początek Zabrze Północ:
ET41-154 z węglarkami, który nas mijał w peronach Zabrza Biskupic:
Oraz wjazd do Bytomia Bobrka:
Wjazd do Bytomia także uchwyciłem:
W Bytomiu skład przeszedł na pociąg powrotny do Gliwic, fotka :
Po kilku minutach zjawił się kibelek 1762, jako osobówka Lubliniec-Katowice. Między Bytomiem, a Chorzowem Starym mijanka z wagonowym KŚ Katowice-Lubliniec. W "moim" pociągu tradycyjnie pustki, ale wiadomo, o tej porze to potoki są w przeciwnym kierunku. W Chorzowie Starym przedostatnia fotka:
Wysiadłem w Chorzowie Mieście, gdzie wykonałem ostatnią fotę tego dnia:
Z dworca ponownie udałem się do MaCa, a następnie Jelczem na 74 powróciłem do domu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz