Dnia 1 Czerwca 2012 roku Koleje Śląskie przejmą od Przewozów Regionalnych obsługę linii Katowice-Wisła Głębce-Katowice, dlatego dziś (31.05.2012) przejechałem się tą trasą, aby pożegnać pociągi PR na tejże linii. Na dworcu w Katowicach przybyłem około godziny 11:20 i oczekiwałem na pociąg REGIO 315 do stacji Wisła Głębce. Po podstawieniu składu wykonałem 2 fotki:
Skład EN57-1003, frekwencja była nie najlepsza, odjazd nastąpił z 15-minutowym opóźnieniem w związku z oczekiwaniem na TLK PRZEMYSŁAW (Poznań-Kraków). Kontrola biletów po odjeździe z Ligoty. Od Goczałkowic fotografowałem wszystkie postoje.
Kolejna fotka to posterunek odgałężny Most Wisła, gdzie zjechaliśmy z linii Katowice-Skalite Serafinov na linię Most Wisła-Chybie.
Zabrzeg:
Zabrzeg Czarnolesie:
Chybie Mnich:
Zaborze:
Pierściec:
Skoczów:
Skoczów Bładnice:
Przed Goleszowem około 5-minutowy postój
Ustroń:
Ustroń Zdrój:
Ustroń Polana:
Wisła Obłaziec:
Wisła Uzdrowisko:
Wisła Dziechcinka:
Wisła Kopydło::
Do końcowej stacji dotarłem jako jedyny pasażer. Kilka fotek z Wisły Głebce:
Po wykonaniu fotek zająłem miejsce w EN57-1944 jako pociąg REGIO 316 Wisła Głębce-Katowice. Frekwencja nie najgorsza (jakaś wycieczka z Tych), Wisła Uzdrowisko oraz Ustronie dobiły i było już trochę tłoczno. Jazda po tej samej trasie, więc więcej nie ma co się rozpisywać. W Katowicach skład zameldował się planowo. Ostatnia fotka dnia:
Super wyprawa, super relacja, zwłaszcza fotka dwóch bordowych ezetów PR w Głębcach. Aż łza się w oku kręci na wspomnienie jazd piętrusami przy otwartych drzwiach w drugiej połowie lat 80-tych...
OdpowiedzUsuńPiętrusy to jeszcze mozna było spotkać na koniec lat 90-tych i w początkowych 200x. Nienawidze jazdy kiblem. Smutno sie robi, jak sie ogląda puste stacje/pryzstanki - zapomniane przez wszystkich...
OdpowiedzUsuń