czwartek, 31 maja 2012

"Ostatni raz z PR do Wisły"

Dnia 1 Czerwca 2012 roku Koleje Śląskie przejmą od Przewozów Regionalnych obsługę linii Katowice-Wisła Głębce-Katowice, dlatego dziś (31.05.2012) przejechałem się tą trasą, aby pożegnać pociągi PR na tejże linii.  Na dworcu w Katowicach przybyłem  około godziny 11:20 i oczekiwałem na pociąg  REGIO 315 do stacji Wisła Głębce. Po podstawieniu składu wykonałem 2 fotki:

Skład EN57-1003, frekwencja była nie najlepsza, odjazd nastąpił z 15-minutowym opóźnieniem w związku z oczekiwaniem na TLK PRZEMYSŁAW (Poznań-Kraków). Kontrola biletów po odjeździe z Ligoty.  Od Goczałkowic fotografowałem wszystkie postoje.

Kolejna fotka to posterunek odgałężny Most Wisła, gdzie zjechaliśmy z linii Katowice-Skalite Serafinov na linię Most Wisła-Chybie.
 Zabrzeg:
 Zabrzeg Czarnolesie:

Chybie Mnich:

Zaborze:

Pierściec:

Skoczów:
Skoczów Bładnice:

Przed Goleszowem około 5-minutowy postój



Ustroń:
Ustroń Zdrój:

Ustroń Polana:

Wisła Obłaziec:

Wisła Uzdrowisko:

Wisła Dziechcinka:

Wisła Kopydło::

Do końcowej stacji dotarłem jako jedyny pasażer. Kilka fotek z Wisły Głebce:



Po wykonaniu fotek zająłem miejsce w EN57-1944 jako pociąg REGIO 316 Wisła Głębce-Katowice. Frekwencja nie najgorsza (jakaś wycieczka z Tych), Wisła Uzdrowisko oraz Ustronie dobiły i było już trochę tłoczno. Jazda po tej samej trasie, więc więcej nie ma co się rozpisywać. W Katowicach skład zameldował się planowo. Ostatnia fotka dnia:

2 komentarze:

  1. Super wyprawa, super relacja, zwłaszcza fotka dwóch bordowych ezetów PR w Głębcach. Aż łza się w oku kręci na wspomnienie jazd piętrusami przy otwartych drzwiach w drugiej połowie lat 80-tych...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piętrusy to jeszcze mozna było spotkać na koniec lat 90-tych i w początkowych 200x. Nienawidze jazdy kiblem. Smutno sie robi, jak sie ogląda puste stacje/pryzstanki - zapomniane przez wszystkich...

    OdpowiedzUsuń