sobota, 13 stycznia 2018

Czeski wypad.

W niedzielę, 7 stycznia wybrałem się na pierwszy tegoroczny wypad.  Wybór padł na Czechy, w sumie to w ostatnim czasie często odwiedzam naszych południowych sąsiadów. W tym miejscu podziękowania dla Grześka, za propozycję planu, z którego skorzystałem.

Pobudka o 2:30, chwilę przed 3 wychodzę z domu. Spacerek na przystanek Chorzów Batory, Dworzec PKP, z którego autobusem 7N wyruszam do Katowic. 20 minut i melduje się w stolicy Górnego Śląska.
Do osobówki Katowice-Bohumin mam jeszcze prawie godzinę, więc kręcę się po dworcu. Chwilę przed 4 zajmuje miejsce w podstawionym EN57, z siedzeniami de luxe :) Ruszamy planowo, nawet trochę ludzi jedzie. Trasa znana, za oknem ciemno, więc większość trasy drzemię. Do Bohumina docieram planowo, chwilka przerwy i zajmuje miejsce w rychliku do Brna. Rozsiadam się w ostatnim wagonie, gdzie bez problemu znajduję wolny przedział. Ruszamy planowo, zaraz po odjeździe z Bohumina kontrola biletów. Podczas podróży nic nadzwyczajnego się nie dzieje, więc w spokoju przypominam sobie trasę do Přerova, którą zaliczyłem w zeszłym roku. W Přerovie chwilka czasu, więc czas na pierwsze zdjęcia:
Jako osobówka z Ołomuńca zjawia się "czeski kibel". Zmiana kierunku i ten sam skład będzie wracać. 
Ruszamy planowo, ludzi nie ma zbyt dużo, choć po drodze frekwencja nieco się poprawia. Zaliczę sobie teraz wyjazd z Přerova w kierunku Ołomuńca.  Cykam stacyjki,  Rokytnice u Přerova:
Brodek u Přerova:
 Grygov:

Do Ołomuńca docieram planowo:
Do kolejnego pociągu mam ponad godzinkę, więc oglądam sobie stację, bo pierwszy raz tutaj się przesiadam. Dość spory węzeł, więc jest co oglądać. Fotki:
Następnie zajmuje miejsce w osobówce do Šumperku:
Ruszamy planowo, ludzi nawet trochę jedzie, ale większość wysiada na stacyjkach na trasie. W Šternberku krzyżujemy się z pociągiem przeciwnej relacji.  Z początku linia średnio ciekawa, ale im dalej Ołomuńca, tym za oknem coraz ciekawiej. Z prawej strony rozciąga się ładny widok na dolinkę. Uwieczniam większość stacyjek, Hlušovice:
Bohuňovice:

Štarnov:

Šternberk :
Babice u Šternberka:
 Mladějovice:


Újezd u Uničova:
 Uničov Zastávka:
 Uničov:




Troubelice:
 Nová Hradečná:
 Libina:
 Hrabišín:


Nový Malín:
 Jeszcze kilka niekolejowych widoków z trasy:
W Šumperku chwila przerwy. Perony na tej stacji praktycznie nie posiadają zadaszenia, poza małymi, przystankowymi wiatami. Przed zajęciem miejsca, w motoraczku do Hanušovic, cykam kilka fotek:

W pociągu większość czwórek pozajmowana, na szczęście jeszcze dorwałem satysfakcjonujące mnie miejsce. Podczas kontroli konduktorka bierze mój bilet Czechy+ śmieje się do siebie pod nosem, po czym oddaje mi go bez słowa :P Warto dodać, że podczas całego dzisiejszego kółeczka, nikt nie skasował mi tego biletu.
W drodze do Hanušovic cykam wybrane stacyjki, Bludov. Czekamy jeszcze chwilę na przyjazd osobówki  Nezamyslice- Kouty nad Desnou, po czym ruszamy. Fotka:

Bartonov:

Ruda nad Moravou:
Bohdíkov:
W Hanušovicach  chwilka czasu, więc robię to, co zawsze :D
 I po chwili wjeżdża mój spěšný vlak relacji Zábřeh na Moravě (z wagonem z Brna)-Jesenik, którym się zabieram:
Frekwencja przyzwoita, ale na miejsce przy oknie się załapałem :) Teraz pora na przypomnienie trasy, którą chyba w 2013 r. zaliczałem. Za oknem góry, więc widoki całkiem, całkiem.  Cykam niektóre stacyjki, Jindřichov na Moravě:
 Ostružná:
 Ramzová:
Lipová-lá"zně, oczekuje tu motoraczek do Javornika ve Slezku, mógłbym  w sumie dziś zaliczyć ten "kikut", ale byłbym dopiero po północy w domu, więc sobie odpuściłem. Nadrobię, podczas kolejnej wizyty w  Czechach.
W Jeseniku nieco ponad 20 minut. Zglądam na chwilę do budynku dworca, focę pociąg, któym przyjechałem:
I którym pojadę:
Po czym zajmuję w nim miejsce. W tym pociągu konduktorka się mnie pyta, czy może zrobić zdjęcie biletu Czechy+, żeby wysłać koledze, który się uczy :P W Mikuloviacach odgałęzia się kikut do Zlatych Hor, który także przy najbliższej okazji mam zamiar zaliczyć. Chwilę później jesteśmy w Głuchołazach. 7 minut postoju, więc czas rozprostować nogi :P, no i oczywiście zrobić kilka zdjęć:
Po zmianie kierunku ruszamy w kierunku Krnova. Obijamy w lewo od linii do Mikulovic i Głuchołaz Zdroju. Trasa wiedzie wzdłuż drogi, jedziemy przez miejscowość Pokrzywna. Kiedyś był tu przystanek, próbowałem go złapać, ale nie pykło :P :P Kolejna stacja to Jindřichov ve Slezku. Znowu 7 minut postoju, bo dopinają nam chyba motoraka z doczepą, albo dwa motoraki. Rozpadało się, to nie chce mi się wyjść sprawdzić :P 
W Krnovie jestem planowo. Szybka przesiadka do rychlika do Ostravy i jedziemy dalej. Zaliczanie skończone, więc można się zdrzemnąć. Jazda bez przygód, jako, że mam pół godziny do idę sobie na obiad do dworcowego baru. 
Wracać postanowiłem przez Cieszyn, bo z Bohumina pociąg jest dopiero po 19. O 16:48 zjawia się rychlik DETVAN relacji Ostrava Svinov-Zvolen osobná stanica, którym się zabieram.  Momentami jedziemy strasznie wolno, ale mimo to w Czeskim Cieszynie melduje się planowo.

Jest 17:33, pociąg z Cieszyna mam dopiero o 18:30, więc na spokojnie idę sobie na małe zakupy do Billi, a następnie pieszo przechodzę do Cieszyna.  OLZA do Katowic już podstawiona.  Powinien być ELF2, ale dziś trafia się kibel. Chwilę przed naszym przyjazdem zjawia się RegioNova relacji Frydek Mistek-Cieszyn. Mogłem w sumie z Czeskiego Cieszyna się tym pociągiem zabrać, ale nie chciało mi się prawie godzinę czekać. 
Ruszamy planowo, do Zebrzydowic wleczemy się 30-40 km/h. Zmiana kierunku i ruszamy, od tej stacji prędkość już znacznie lepsza.  W Katowicach jestem planowo. Kibel przechodzi na pociąg do Cieszyna, a ja idę do "piwnicy", skąd 632 docieram do domu i tak kończy się ten wypad. Na koniec jeszcze fotki biletów, wykorzystanych podczas tego wyjazdu:

4 komentarze:

  1. Tak będę się "odgrażał", że ja tam się też kiedyś wybiorę. Przejechać się motoraczkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne zdjęcia z kolejnego czeskiego wypadu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, w planach mam kolejny wypad, oto plan:

      Katowice 4:13-Bohumin 6:06
      Bohumin 6:28-Prerov 7:36 LUB

      (K-ce 5:23 - 6:51- 7:49)

      Prerov 8:05 -Olomouc 8:24
      8:16- 8:29

      Olomouc 8:56-Hanusovice 9:59

      Hanusovice 10:05-Stare mesto p. Sneznikem 10:24

      Stare mesto p. Sneznikem 11:29-Hanusovice 11:50

      Hanusovice 12:02-Jesenik 12:58

      Jesenik 13:25-Mikulovice 13:45

      Mikulovice 13:47-Zlate Hory 14:02

      Zlate Hory 15:57-Mikulovice 16:12 -(Jesenik 16:37)

      (Jesenik 17:25)-Mikulovice 17:46- A Głuchołazy 17:59
      B Krnov 18:58



      A Głuchołazy Miasto 18:36-Głuchołazy 18:41-Opole 20:51
      Opole 21:57-Katowice 23:14

      B Krnov 19:06-Ostrava Svinov 20:03
      Ostrava Svinov 20:53-Katowice 22:37

      Usuń