czwartek, 9 sierpnia 2018

Impulsem do Buska Zdroju.

W tym roku, po 14 latach wróciły pociągi pasażerskie do Buska-Zdroju. O reaktywacji połączeń do Buska mówiło się już wcześniej, jednak ostatecznie pociągi wyjechały dopiero w tym roku. Ofertę stanowią 2 pary, kursujące w weekendy, w okresie 30 czerwca-2 września.
W niedzielę, 8 lipca wybrałem się na zaliczenie tej trasy.  Rozpoczynam osobówką Gliwice-Katowice, na której zjawia się EN57 Feniks. W Katowicach skład przechodzi na osobówkę do Gliwic:
A ja mam chwilkę do REGIO OSTANIEC, którym pojadę do Kielc. Przyjeżdża świętokrzyski Impuls,jako OSTANIEC z Kielc:
Który po zmianie czoła pojedzie w drogę powrotną. Ludzi nie ma dużo, wolnych czwórek  nie brakuje. Pewnie dlatego, że chwilę przed nami jedzie osobówka Tychy Lodowisko-Zawiercie. W Sosnowcu dołącza kol. Adam, który także wybiera się na zaliczenie trasy do Buska. Czasem stajemy na semaforze, bo jedziemy w odbiegu za wspomnianą już osobówką.  W Zawierciu wjeżdżamy na CMK, frekwencja nadal nie powala. Najwięcej dosiadających chyba we Włoszczowie. Cykam niektóre stacyjki, Czarnca:
Ludynia Dwór:
Wierna Rzeka:
Kielce Ślichowice:
W Kielcach godzinka przerwy, więc kręcimy się po dworcu, czasem cykając jakieś fotki:
 Jako osobówka do Buska podstawia się Impuls:
Przy tym samym peronie stoi kibelek, który pojedzie o 14:44, jako nasze REGO do Katowic:
Frekwencja w pociągu do Buska bardzo dobra, więc o czwórce dla siebie możemy zapomnieć. W pociągu jadą Piotrek i Sebastian ze swoją ekipą, którzy także dzisiaj wybrali się na zaliczenie linii do Buska.  Do Sitkówki Nowin jazda znaną trasą, dalej jeżdżone już znacznie rzadziej. W sumie to tylko raz, MONCIAKIEM podczas zaliczania trasy Sitkówka Nowiny-Staszów-Tarnobrzeg, w październiku 2013 roku.  Mijamy PODG Brzeziny, dołącza łącznica nr 569 z Radkowic na "ósemce":
Stacyjki na trasie mocno zapuszczone, pewnie dlatego od Sitkówki Nowin do Buska nigdzie się nie zatrzymujemy. Prędkość nawet znośna.  Próbuję cykać fotki, Nida:
Włoszczowice, gdzie rozstajemy się  z linią kolejową numer 70:
Odbijamy lekko w prawo i rozpoczynam zaliczanie. Stawiany Pińczowskie:
Szarbków:
Przed samym Buskiem kierownik informuje, że na podstawie biletu kolejowego będzie można dojechać do centrum miasta  autobusem, który będzie stał przed budynkiem dworca. Kilku pasażerom udziela także informacji o autobusie powrotnym, z którego łapie się wieczorny pociąg. W Busku mam 12 minut, w tym czasie cykam kilka zdjęć:
Impuls ponownie ładnie się zapełnia i zgodnie z rozkładem ruszamy w drogę powrotną.Jazda bez większych przygód, Adam wysiada w Sitkówce-Nowiny, a ja jadę do Kielc..
 Osobówka do Katowic jest o 14:44, więc idę coś przekąsić.  Na dworzec powracam chwilę po 14, kibelek do Katowic przez Sędziszów, Tunel i Olkusz już zaprosił podróżnych do środka:
Chwilę po mnie ponownie zjawia się kol. Adam. Nawet trochę ludzi jedzie, odjazd planowy. Do Tunelu jedzie się gładko i przyjemnie, a przynajmniej w porównaniu do tego, co jest na odcinku Tunel-Olkusz. Za Olkuszem jest już lepiej bo ostatnio była tu jakaś rewitalka. Oferta od Olkusza też lepsza bo dołożono trzy pary Katowice-Olkusz-Katowice. Na kolejnych stacyjkach w Sosnowcu pociąg coraz bardziej pustoszeje. Zdjęć stacji nie wrzucam, bo 2 lata temu wrzucałem podczas Wypadu do Kielc . W stolicy Górnego Śląska jesteśmy planowo. Bilety:

4 komentarze:

  1. Fajne zaliczenie i foty, może już na stałe zostaną połączenia na tej trasie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, dlaczego nie użyłeś biletu turystycznego albo regio karnetu? Wyszło by dużo taniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.
      Wiem, wyszło by taniej, ale nie miałbym fajnych biletów do/z Buska, do mojej kolekcji :)
      Pozdrawiam.

      Usuń