czwartek, 9 sierpnia 2018

Impulsem do Buska Zdroju.

W tym roku, po 14 latach wróciły pociągi pasażerskie do Buska-Zdroju. O reaktywacji połączeń do Buska mówiło się już wcześniej, jednak ostatecznie pociągi wyjechały dopiero w tym roku. Ofertę stanowią 2 pary, kursujące w weekendy, w okresie 30 czerwca-2 września.
W niedzielę, 8 lipca wybrałem się na zaliczenie tej trasy.  Rozpoczynam osobówką Gliwice-Katowice, na której zjawia się EN57 Feniks. W Katowicach skład przechodzi na osobówkę do Gliwic:
A ja mam chwilkę do REGIO OSTANIEC, którym pojadę do Kielc. Przyjeżdża świętokrzyski Impuls,jako OSTANIEC z Kielc:
Który po zmianie czoła pojedzie w drogę powrotną. Ludzi nie ma dużo, wolnych czwórek  nie brakuje. Pewnie dlatego, że chwilę przed nami jedzie osobówka Tychy Lodowisko-Zawiercie. W Sosnowcu dołącza kol. Adam, który także wybiera się na zaliczenie trasy do Buska. Czasem stajemy na semaforze, bo jedziemy w odbiegu za wspomnianą już osobówką.  W Zawierciu wjeżdżamy na CMK, frekwencja nadal nie powala. Najwięcej dosiadających chyba we Włoszczowie. Cykam niektóre stacyjki, Czarnca:
Ludynia Dwór:
Wierna Rzeka:
Kielce Ślichowice:
W Kielcach godzinka przerwy, więc kręcimy się po dworcu, czasem cykając jakieś fotki:
 Jako osobówka do Buska podstawia się Impuls:
Przy tym samym peronie stoi kibelek, który pojedzie o 14:44, jako nasze REGO do Katowic:
Frekwencja w pociągu do Buska bardzo dobra, więc o czwórce dla siebie możemy zapomnieć. W pociągu jadą Piotrek i Sebastian ze swoją ekipą, którzy także dzisiaj wybrali się na zaliczenie linii do Buska.  Do Sitkówki Nowin jazda znaną trasą, dalej jeżdżone już znacznie rzadziej. W sumie to tylko raz, MONCIAKIEM podczas zaliczania trasy Sitkówka Nowiny-Staszów-Tarnobrzeg, w październiku 2013 roku.  Mijamy PODG Brzeziny, dołącza łącznica nr 569 z Radkowic na "ósemce":
Stacyjki na trasie mocno zapuszczone, pewnie dlatego od Sitkówki Nowin do Buska nigdzie się nie zatrzymujemy. Prędkość nawet znośna.  Próbuję cykać fotki, Nida:
Włoszczowice, gdzie rozstajemy się  z linią kolejową numer 70:
Odbijamy lekko w prawo i rozpoczynam zaliczanie. Stawiany Pińczowskie:
Szarbków:
Przed samym Buskiem kierownik informuje, że na podstawie biletu kolejowego będzie można dojechać do centrum miasta  autobusem, który będzie stał przed budynkiem dworca. Kilku pasażerom udziela także informacji o autobusie powrotnym, z którego łapie się wieczorny pociąg. W Busku mam 12 minut, w tym czasie cykam kilka zdjęć:
Impuls ponownie ładnie się zapełnia i zgodnie z rozkładem ruszamy w drogę powrotną.Jazda bez większych przygód, Adam wysiada w Sitkówce-Nowiny, a ja jadę do Kielc..
 Osobówka do Katowic jest o 14:44, więc idę coś przekąsić.  Na dworzec powracam chwilę po 14, kibelek do Katowic przez Sędziszów, Tunel i Olkusz już zaprosił podróżnych do środka:
Chwilę po mnie ponownie zjawia się kol. Adam. Nawet trochę ludzi jedzie, odjazd planowy. Do Tunelu jedzie się gładko i przyjemnie, a przynajmniej w porównaniu do tego, co jest na odcinku Tunel-Olkusz. Za Olkuszem jest już lepiej bo ostatnio była tu jakaś rewitalka. Oferta od Olkusza też lepsza bo dołożono trzy pary Katowice-Olkusz-Katowice. Na kolejnych stacyjkach w Sosnowcu pociąg coraz bardziej pustoszeje. Zdjęć stacji nie wrzucam, bo 2 lata temu wrzucałem podczas Wypadu do Kielc . W stolicy Górnego Śląska jesteśmy planowo. Bilety: