poniedziałek, 6 maja 2013

Przejażdżka do Kępna.

Co tu dużo mówić, w tym roku z moimi wycieczkami się obijam :P Jednak sezon już się zaczął, na dworze coraz cieplej, tak więc trzeba się przebudzić z zimowego snu. Poza tym na Majówkę "Turystyk" był wydłużony, co było kolejnym argumentem za tym, aby gdzieś się wybrać.

3 Maja przejechałem się do Kępna, przypominając sobie trasę Wieluń Dąbrowa-Kępno, którą jechałem kilka lat temu i niewiele z niej pamiętam, a co najważniejsze nie mam z niej fot :P Pierwszym etapem podróży było dostanie się na dworzec w Tarnowskich Górach.  Uczyniłem do tramwajem 20 (do Chorzowa centrum) , skąd 820 pojechałem do Tarnowskich Gór. Na miejscu zjawiłem się ok. 5:40, więc do pociągu miałem niecałe 45 minut. W tym czasie wykonałem 3 fotki "Jamników", które sobie stały przy peronie pierwszym.
ET41-125 na stacji Tarnowskie Góry.

ET41-058 na stacji w Tarnowskich Górach.

ET41-054- Tarnowskie Gór.y.
Około 6:10 zjawił się pociąg osobowy Kłobuck-Tarnowskie Góry, którego skład przechodził na osobówkę do Krzepic. Zestawienia to ET22-1007+ 2 ĆD+ 2 ĆD, czyli jak większość pociągów w rejonach Kłobucka i Krzepic. Fotka z TG:
ET22-1007+2 wagony ĆD, jako osobówka Kłobuck-Tarnowskie Góry wjeżdża na stację końcową.
Frekwencja jak na niedzielny poranek całkiem niezła. W moim przedziale poza mną jedna osoba. W Kaletach pociąg miał 10-minutowy postój, więc wyszedłem na fotę:
ET22-1007 z dwoma wagonami ĆD, jako pociąg osobowy TG-Krzepice- stacja Kalety.
Do Wielunia Dąbrowy przypomniałem sobie trasę, którą jechałem w zeszłym  roku podczas Wypadu do Wielunia. Tam zamieszczona są zdjęcia z tego odcinka, oraz krótki opis trasy. Wcześniej jednak, w Krzepicach czas na przesiadkę, ze składu wagonowego, do dermowego kibelka.
Przesiadałem się tutaj pierwszy raz, więc bez kilku zdjęć (mimo że są foty z Krzepic w innej relacji) się nie obyło.
Wjazd do Krzepic od strony Tarnowskich Gór.
ET22-1007 z dwoma wagonami Kolei Czeskich, jako osobówka Tarnowskie Góry-Krzepice na stacji końcowej.
EN57-1195 jako osobówka do Kępna na stacji początkowej.
Budynek dworca w Krzepicach.

Wagony Kolei Czeskich oczekują na podpięcie lokomotywy.
Pociągiem nawet trochę osób jechało, jednak tylko do Wielunia Dąbrowy.... Dalej na całym składzie było może z 8 osób, z czego większość powysiadała w Białej i Czastarach. Stan odcinka Wieluń Dąbrowa-Kępno dobry, aż się dziwię, że nie ma tu więcej pociągów. Na odcinku Wieluń Dąbrowa-Kępno uwieczniłem każdy postój. 
Biała:


Czastary:

Pieczyska:


Wieruszów Miasto:

Wieruszów:


Świba:


Tak oto dotarłem do Kępna, gdzie pociąg skończył bieg. Na początku rozkładu pociąg ten jeździł do Ostrowa Wielkopolskiego, więc nie musiałbym tutaj siedzieć prawie 3 godzin. Jednak PR uznały, że lepiej jest puścić ogryzek do/z Kępna.
Niestety, ale osobówka do Kluczborka jeździ w (D), tak więc w dni wolne oferta na Kluczbork-Ostrów także jest zabójcza....
O 9:28 była opcja, TLK WIKING Szczecin-Katowice, ale cena 25 zł do Katowic, w porównaniu z "Turystykiem" jest mało korzystna. Tak więc pozostało mi oczekiwanie na powrotnego kibelka do Krzepic.

Kępno to jedna z dwóch dwupoziomowych stacji w Polsce (drugą jest Kostrzyn nad Odrą) Górna część to perony linii Kluczbork-Poznań Główny, natomiast dolna to trasa Herby Nowe-Oleśnica. Odkąd prowadzę bloga przesiadłem się tutaj pierwszy raz, więc tradycyjnie fotki. Na początek perony dolne:




Oraz perony górne:




Na zdjęcie załapał się także wspomniany wyżej TLK WIKING do Katowi:
EU07-443 z TLK WIKING ze Szczecina do Katowic podczas postoju w Kępnie.
Dworzec obecnie jest w remoncie, więc musiałem zadowolić się staniem pod wiatą. Bilety natomiast sprzedawane są w blaszanym kontenerze przed dworcem.
Na stacji znajduje się pomnik parowozu TKt48-130, który także załapał się na zdjęcie:
Jeszcze fota remontowanego budynku:
Oraz peronu czwartego:

Resztę czasu spędziłem na peronowej (mokrej :P) ławce w oczekiwaniu na otwarcie drzwi w powrotnym pociągu. Ta sama jednostka, z tą samą panią kierownik, przed zajęciem miejsca zdjęcie:
Na starcie w pociągu może z 5 osób.Na stacjach pomiędzy Kępnem, a Wieluniem wymiana także niewielka. Dopiero później pociąg się zapełniał. Na wjeździe do Wielunia Dąbrowy fota:
Kolejne zdjęcia wykonałem w Pątnowie Wieluńskim, gdzie pociąg miał ponad 20 minutowy postój w celu krzyżowania z TLK BARNIM z Krakowa do Szczecina.


W Krzepicach skład mojego pociągu przeszedł na REGIO do Wielunia Dąbrowy.
Rozpadało się na dobre, więc większość pasażerów zostało w pociągu, w oczekiwaniu na osobówkę KŚ do Tarnowskich Gór. Jeszcze raz kilka fot centrum przesiadkowego w Krzepicach :P

Około 13:55 przybył lekko splecowany pociąg TG-Krzepice, który chwilę później tam wracał. Skład taki sam jak rano "Byk" 1007 i 2 czeskie dwójki, Fotka:
I ostatnia fotka z Krzepic:
Frekwencja lepsza niż rano, większość osób to przesiadkowicze  z REGIO. Duża część pasażerów osobówki KŚ przesiadała się natomiast na REGIO do Wielunia. Skomunikowanie zrealizowana więc można ruszyć, wcześniej jednak ET22 obleciał skład. Odjazd blisko +15, ale dla "Byka" 2 wagony nie stanowią problemu i w Tarnowskich Górach zameldowaliśmy się jedynie 3 minuty po planie. Skład naszego pociągu przeszedł na osobówkę do Lublińca, fota:
Ja natomiast miałem godzinna przerwę, w oczekiwaniu na osobówkę Lubliniec-Katowice. Czas wykorzystałem na zjedzenie frytek. Następnie powróciłem na dworzec, gdzie zjawiła się osobówka Katowice-Kłobuck, zdjęcie:
Później wykonałem w jeszcze 3 foty, najpierw widok ogólny:
Osobówka KŚ do Krzepic:
ET22-094 jako osobówka Tarnowskie Góry-Krzepice na stacji początkowej.
Oraz mój pociąg rel. Lubliniec-Katowice. Skład to EN57-1762 z plastikowymi siedzeniami.
Tradycyjnie w pociągu pustki, przed Bytomiem kontrola biletów.  Na wjeździe do Chorzowa Starego mijanka z "kanciokiem" (!) o numerze 345. Na szczęście byłem przy oknie i wykonałem fotę:
W Batorym zjawiłem się jakieś 2 minuty po czasie, ostatnia fota dzisiejszego wypadu:





Niebawem pojawi się relacja z "Majówki na Kryniczance", kolejna będzie z trasy Chabówka-Nowy Sącz.






6 komentarzy:

  1. Bardzo klimatyczna stacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, klimatycznie i co ważne towarowo! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Na początku rozkładu pociąg ten jeździł do Ostrowa Wielkopolskiego, więc nie musiałbym tutaj siedzieć prawie 3 godzin. Jednak PR uznały, że lepiej jest puścić ogryzek do/z Kępna."

    Tak na ścisłość, to Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego uznał ten pociąg za niepotrzebny na tym odcinku, a nie Przewozy Regionalne. Zanim się kogoś opluje, warto być pewnym winy na 100%.

    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Anonimowy
    Zwykłego pasażera ni obchodzi, kto opłaci, obchodzi to, że pociągu nie ma.
    PS Wiem, że Urzędy Marszałkowskie finansują połączenia REGIO, jednak przewoźnikiem są Przewozy Regionalne i przyjęło się, że to dana spółka to uwaliła. Tak jak np. mówi się, że IC uwaliło Zgorzelec,Zamość (wiem wiem, jest HETMAN, ale był okres, że nic nie było).
    I jeszcze coś, ja nie pluję na PR, t moja ulubiona spółka :)
    Pozdrawiam.
    @Marcin Grupiński, @Regio Chłopak
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna świetna relacja z wyjazdu i dużo zdjęć, nieco zapomnianych stacji z racji niewielkiego ruchu pasażerskiego. Gratuluje Tomku udanego wyjazdu i czekam na kolejne relacje z kolejowych wycieczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)
      Kolejne relacje już niebawem, w przyszłym tygodniu wybieram się na zaliczenie trasy Jarocin-Gniezno, a następna z trasy Chabówka-Nowy Sącz.

      Usuń