poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Targi Transportu Publicznego SilesiaKOMUNIKACJA 2013.

W dniach 23-24 Kwietnia 2013 roku odbyła się kolejna edycja Targów Transportu Publicznego SilesiaKOMUNIKACJA. Targi tradycyjnie odbywały się w sosnowieckim Centrum Targowo - Konferencyjnym Expo Silesia. Szkołę już ukończyłem, a kolega Grzesiek dostał darmowe wejściówki, więc pierwszego dnia targów wybraliśmy się na nie. Poniżej krótka relacja.

Wcześniej jednak wybrałem się do szkoły, bowiem rozgrywaliśmy finał klasowych rozgrywek w siatkówkę. Wyruszyłem pociągiem 8:04 z Batorego, który czasowo jeździ w relacji Chorzów Batory-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Skład przechodzi z pociągu Częstochowa-Chorzów Batory 7:55 (dalej do Chebzia KKA, a od Chebzia do Gliwic znów pociąg). Jest to efekt prac, jakie odbywają się między Chorzowem Batorym, a Rudą Chebzie. Prace te są częścią rewitalizacji odcinka Katowice-Gliwice.
Zazwyczaj na tym pociągu zjawiał się ELF, dziś jednak pojawił się FLIRT o numerze 003. Na początek 2 foty:


Trasę znam dobrze, bo czwarty rok jeżdżę nią niemal codziennie do/ze szkoły. W pociągu pustki, nawet po odjeździe z Katowic.Po przyjeździe do Sosnowca udałem się do szkoły. 
O 10:20 (po wygraniu finału :P) opuściłem szkołę i udałem się na autobus. Po drodze dołączył do mnie kol. Grzesiek.
Po 10-minutowym oczekiwaniu zjawił się Mercedes Citaro na linii 808, opóźniony blisko 15 minut. Niemal 20-minutowa podróż i dotarliśmy na miejsce.
Podczas tegorocznej edycji targów można było zobaczyć mi.in. najnowszy model hybrydowego autobusu MAN - wersja Lion's City Hybrid,  Swoje autobusy zaprezentowali także tacy producenci jak: SOR, Mercedes-Benz, Autosan, VDL, MAZ. Można także było zobaczyć SETRĘ. Swoje stoiska (związane z komunikacją)  mieli także: Rynek Kolejowy, KZK GOP, PKS Gliwice, Tramwaje Śląskie, KZŁ Bydgoszcz, oraz czasopisma POLSKI TRAKER BUS, Rynek Kolejowy, Infrastruktura Transportu. Głównie tam zaopatrzyliśmy się w różnego rodzaju gadżety. Podczas targów swoją premierę miał serwis kiedyprzyjedzie.pl- nowatorski system informacji pasażerskiej. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu wraz z firmą Tevor zaprezentowało najnowszy holownik. Niestety nie było stoiska Kolei Śląskich (miało być). Foty z targów:
















Po obejrzeniu pokazu najnowszego pogotowia technicznego PKM Sosnowiec (którego foty niestety mi nie wyszły :P) zrobiliśmy jeszcze obchód po hali i udaliśmy się na przystanek, gdzie po chwili zjawił się MAN NG313. Autobusem tym powróciliśmy na dworzec, po drodze wstąpiliśmy jeszcze do McDonalda. Na dworcu zjawiliśmy się przed 15, gdzie po chwili zjawił się IMPULS, jako osobówka Częstochowa-Gliwice, fotka:
Do Katowic jeszcze w miarę luźno, ale dalej już tłoczno, bo godziny szczytowe. Między Batorym a Chebziem obecnie ruch odbywa się tylko torem numer 2, na "jedynce" trwają prace. W Gliwicach fotka IMPULSA:
Oraz EN57-807 do Strzelec Opolskich:
Pożegnałem się z Grześkiem, który wsiadł w plastikowego (:P) kibla do Kędzierzyna, a ja zająłem miejsce w AKŚ do Bytomia. Przed zajęciem miejsca 2 foty:

W pociągu raczej pustawo, ale kibel to na Gliwice-Bytom zdecydowanie za dużo. Kontrola za Gliwicami. Skorzystałem z tego, że pociąg ma otwierane okna i wykonałem kilka fot, na początek Zabrze Północ:
ET41-154 z węglarkami, który nas mijał w peronach Zabrza Biskupic:

Oraz wjazd do Bytomia Bobrka:
Wjazd do Bytomia także uchwyciłem:
W Bytomiu skład przeszedł na pociąg powrotny do Gliwic,  fotka :
Po kilku minutach zjawił się kibelek 1762, jako osobówka Lubliniec-Katowice. Między Bytomiem, a Chorzowem Starym mijanka z wagonowym KŚ Katowice-Lubliniec. W "moim" pociągu tradycyjnie pustki, ale wiadomo, o tej porze to potoki są w przeciwnym kierunku. W Chorzowie Starym przedostatnia fotka:
Wysiadłem w Chorzowie Mieście, gdzie wykonałem ostatnią fotę tego dnia:
Z dworca ponownie udałem się do MaCa, a następnie Jelczem na 74 powróciłem do domu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz