Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, po 22-latch przerwy pociągi pasażerskie wróciły do Chocianowa. Jako, że w tym roku jeszcze nigdzie się nie wybrałem, to postanowiłem przebudzić się po zimowej przerwie :D
Wybór padł na sobotę, 25 lutego 2023. Podróż rozpoczynam na dworcu w Zielonej Górze, gdzie melduje się około 7:20. Na początek kilka zdjęć, EN57AL-2110, który przyjechał z Głogowa, a po 8 pojedzie do Wrocławia:
Moja osobówka do Gorlitz (7:47) przechodzi z osobówki z Żagania (przyj. do Zielonej 7:40). Vlak ma lekkie plecy, co też opóźnia o kilka minut nasz odjazd. Zjawia się "żelazko", czyli SA105. Dawno nie jechałem takim maleństwem :D Początkowo jedziemy wzdłuż "Nadodrzanki" od której odbijamy w lewo, mniej więcej na wysokości zajezdni MZK Zielona Góra. Wymiana podróżnych na trasie do Żar niewielka. W Bogaczowie wysiada jedna osoba, a w Nowogrodzie Osiedle 2. Krzyżujemy się tu z pociągiem Węgliniec-Zielona Góra, na którym też trafia się "żelazko". Kolejna stacja to Bieniów, gdzie odgałęzia się linia do Lubska, która doczeka się remontu w ramach programu Kolej+. Mnie udało się ją zaliczyć, podczas jednego z "Loko-Pikników", organizowanych niegdyś przez Turkol.
W Żarach melduje się kilka minut po czasie, ale do kolejnego pociągu i tak mam ponad 20 minut. Nie jestem jedyną osobą korzystającą z tej przesiadki. Kilka zdjęć z Żar:
Mój kolejny pociąg to KD SPRINTER WITELON rel. Forst (Lausitz)-Wrocław, na którym zjawia się SA139-011. Łącznie wsiada do niego ok.40 osób, ale trochę też wysiada, w tym 4-osobowa grupa Niemców, która zorientowała się, że czas wysiadać, gdy kierownik na peronie już gwizdał :P Na całe szczęście zdążyli się wręcz dopchać do drzwi i opuścić pociąg. Kolejna stacja to Żagań, gdzie wsiada kolejna grupka podróżnych i ruszamy z prawie 100% zapełnieniem. Wjeżdżając do Żagania dostrzegłem stojące sobie 2 wagony PRów. Ciekawe co tam robią?
Teraz odświeżam sobie odcinek Żagań-Rokitki, którym już kilka lat nie jechałem. Pierwszą stacją są Małomice, które od tego rozkładu zyskały dwie pary pociągów do/z Zielonej Góry (wydłużenie pociągów, dotychczas kursujących w relacji Zielona-Żagań-Zielona). Wsiada kolejna grupka podróżnych, ale już nie tak liczna, jak w Żarach czy Żaganiu, chyba 7 osób. Następna stacja to Leszno Górne, ostatnia stacja leżąca w woj. lubuskim. Krzyżujemy się tu z SA132 z Legnicy do Żar.
Wjeżdżając do Rokitek, z lewej strony widać linię z Chocianowa, którą jeszcze dziś pojadę i która jest celem tego wyjazdu. Do osobówki KD mam prawie godzinę, więc można na spokojnie obejrzeć stację, choć pogoda nie zachęca. Na przemian pada deszcz, śnieg, a do tego wieje. Od razu można poznać, przy którym peronie zatrzymują się pociągi do Chocianowa, wygląda dość :"świeżo", w porównaniu z resztą. Kilka zdjęć z Rokitetk:
O 11:10 zjawia się IC HETMAN z Zielonej Góry do Lublina, którego focę:Nagrywam też odjazd pociągu:Chwilę po odjeździe HETMANA zostaje zapowiedziany wjazd mojej osobówki Legnica-Chocianów, na której zjawia się SA135-002:Pociągiem tym od Legnicy jedzie kol. Artur, który także wybiera się na zaliczenie Chocianowa. Nawet trochę ludzi jedzie, Jedzie y tak, jak pociągi w stronę Żagania, by po chwili odbić w prawo. Linia trochę polna, trochę leśna. 12 minut jazdy i jesteśmy na miejscu. Rozkład daje nam 14 minut, podczas których oczywiście dokumentuje stację.
Świetna robota TomaSZ!
OdpowiedzUsuńDzięki DawiD!
UsuńFajna relacja i foty
OdpowiedzUsuńDzięki :)
UsuńFajnie, ale szkoda ze nie podałeś dokładnej frekwencji w tą I z powrotem
OdpowiedzUsuńNa pewno z Chocianowa była lepsza, niż w drodze do Chocianowa.
Usuń