poniedziałek, 4 lipca 2016

Zielona Góra-Rzepin-Zbąszynek-Zielona Góra

W lubuskim bywam często, jednak wciąż nie mam zaliczonych tam dwóch tras: Rzepin-Zbąszynek i Zbąszyń-(granica województw)-Wolsztyn. W końcu braki te postanawiam nadrobić, na raty bo na raty, ale jednak. W poniedziałek, 4.07. wybrałem się na kółeczko Zielona Góra-Rzepin-Zbąszynek-Zielona Góra.
Rozpoczynam po 7, MZK podjeżdżam na dworzec. Trafia się Mercedes, 10 minut i jestem na miejscu. Aktualnie dworzec jest w remoncie, przejście podziemne jest nieczynne, a  na peron 2 wchodzi się przez tory.
Mój pociąg-  REGIO do Szczecina podstawia się jakieś 15 minut przed odjazdem. Na ten sam tor podstawia się REGIO WINNICA do Jeleniej Góry. Część podróżnych zagubionych, biega od pociągu do pociągu :P Na vlaku do Szczecina na szczęście trafia się zwykły kibel. Ludzi nawet trochę jedzie, trasa znana z liczeń, które robiłem w 2014. Od tego czasu większość trasy przeszła rewitalkę i jedzie się płynnie. W Rzepinie mam ponad godzinę do kolejnego pociągu- REGIO do Zbąszynka. Czas ten wykorzystuję na cyknięcie kilku zdjęć:
W kibelku do Zbąszynka początkowo kilkoro pasażerów, jednak na kolejnych przystankach dosiadających nie brakuje. W Torzymiu wsiada chyba z 10 osób, a w Świebodzinie  ponad 20, kilkanaście też wysiada. Trasa w większości leśna, jak niemal wszystkie linie w lubuskim.  Cykam postoje, Boczów:
Torzym:
Drzewce:
Toporów:
Mostki:
Wilkowo Świebodzińskie:
Świebodzin:
Kupienino:
Szczaniec:
 W Zbąszynku jestem kilka minut po planie.  Nieco ponad godzinka do kolejnego pociągu-REGIO GĘŚNIK z Poznania do Nowej Soli.  Kilka fotek:
Moja osobówka Poznań-Nowa Sól też załapuje się na zdjęcie. Zjawia się IMPULS, standard na tej relacji:
Krótki postój i ruszamy. Tutaj także trasa znana z liczeń, podczas których 2 tygodnie jeździłem na trasie Gorzów Wielkopolski-Zielona Góra-Gorzów Wielkopolski i 2 tygodnie na trasie Bytom Odrzański-Zielona Góra-Frankfurt (Oder)-Zielona Góra-Bytom Odrzański.
Pociąg, którym jadę ma 21 minut postoju w Babimoście. Celem jest podwójne krzyżowanie, z REGIO Zielona Góra-Gorzów Wlkp. i z TLK UKIEL Zielona Góra-Olsztyn. Wychodzę na 4 zdjęcia:
Z Babimostu ruszamy planowo. Dalsza podróż bez przygód i zgodnie z rozkładem jazdy docieram do Zielonej Góry. Fotki biletów z dzisiejszej podróży:
Po wyjściu z dworca PKP napotykam Jelcza z PKS Nowa Sól, którego focę:
Komunikacyjnych wydarzeń dnia na tyle :)

4 komentarze:

  1. Ciekawa relacja z lubuskich tras, fajne zdjęcia i opisy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna relacja ;) pozdrawiam z Rzepina (KolejowyRzepin)

    OdpowiedzUsuń